lördag 21 november 2009

2:a Halvleken...

Ja som sagt jag skriver själv vad jag tycker och tänker och jag står för det.
Den andra halvlek skärpte sig domarna i ett få tal minuter, sedan var det nog den värsta halvlek jag sätt domare döma. Helt klart IG, trotts detta gör JB en kämpar insatts och vinner med 5-4

Hur kan domare döma så mycket emot Jönköping? Nu i 3 matcher, först hemma mot Otterbäcken, sedan borta mot Nässjö och nu hemma mot Ale-Surte. Har alla domare gått ihop och bestäm att man skall döma mot Jönköping? När skall folk få upp ögonen på det som händer? Ska man behöva video dokumentera för att sedan sända till förbundet för att det skall hända något? Domare ska vara rättvisa och se till att spelet spelas på rätt sätt och att spelarna inte utsätts för allt för stor fara.


Så dagens domar var: Ove Adolfsson, Daniel Labe, Daniel Käck
Betyg: ICKE GODKÄNT

Så skärpning domare, jag vill inte behöva dokumentera matcher för att sedan gå vidare med för att man ska få kunna spela en rättvis match.

Det här har heller absolut ingen med Ale-Surte att göra, dem ligger på och trycker och spelar riktigt bra, dem tar tillvara på misstagen som JB gör. Lagen var mycket jämna och Ale-Surte förtjänade lika mycket som JB att vinna.

Over and Out

2 kommentarer:

  1. Å andra sidan kan jag ju säga att jag aldrig någonsin sett detta domarteam döma bra, åt något håll. Det är nog inte bara mot Jkpg, de är lika usla för alla lag

    SvaraRadera
  2. Tycker att det är synd att domare inte kan hålla högre klass i allsvenskan.

    SvaraRadera