måndag 13 juli 2009

En snabbis med # 14 Oskar Davidsson


Dagarna rullar och vi kommer allt närmare bandysäsongen. Eftersom att det regnade ute så passade jag på att spendera yttligare tid framför datorn. Jag fann att Oskar Davidsson var online och passade på att ställa några frågor till honom.


Hur håller du igång nu under sommaren?

- Jag tränar 4-5 dagar i veckan, springer både distans och mycket i trappor, sedan gymmar jag också.


Vad tyckte du fungerade bäst förra säsongen?

- Det fungerade bra i slutet, vi "knöt näven", spelade som ett lag och klarade av det. Vi visade att vi faktist kan spela bandy. Så det som fungerade bra var sammanhållningen, inget gnäll för att det gick dåligt, utan vi körde på.


Vad är det som gör dig till en bra bandyspelare?

- Jag har storleken på min sida, stark och ganska snabb. Bra spelsinne.


Vad har du för förväntningar inför den kommande säsongen?

- Det beror lite på hur det blir med nyförvärv och vilka som kommer att fortsätta att spela, det är lite oklart ännu. Det är jätte svårt att säga, men absolut vara med i mitten åtminstonde, övre halvan förhoppningsvis.


Vad har du för tips till yngre bandyspelare som vill bli bättre?

- Träna som tusan och ha alltid roligt.


Jag tackar Oskar för dem svaren jag fick, men innan vi slutade talas vid så passade jag på att fråga 5 snabba också:


Mjölk eller Öl ? Mjölk

Balader eller Hårdrock? Hårdrock

Myskväll eller Pubkväll? Pubkväll

Mjukis typen eller den hårda typen? Mjukistypen

Hund eller Katt? Hund


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar