tisdag 14 juli 2009

En snabbis med # 2 Veronica Nilsson


Ja än en gång så var man ju ute på nätet, inte nog med det så passade jag även på att störa Jönköping/Waggeryds damlagspelare Veronica Nilsson på jobbet. Veronica är en mycket duktig spelare som håller sargen och smäller på om det behövs.

Kommer du att spela för Jönköping/Waggeryd den kommande säsongen?
- Ja det kommer jag. Förhoppningsvis så har vi ett lag.

Hur håller du igång under sommaren?
- Jag springer mest för att hålla igång min kondition.

Vem är den bästa spelaren i damlaget och varför?
- Den bästa spelaren i damlaget är Hanna Gustavsson, för att hon alltid stöttar laget och skapar en bra stämning. hon är även en mycket bra högerskytt :)

Vad är ditt bästa bandy minne?
- När vi vann SM-Guld över Nässjö i F-17 Silver Storm CUP

Vad är din bandy drömm?
- Skulle villa vinna ett SM-Guld

Även Veronica åkte på att svara på fem snabba frågor.

Mysig hemmakväll eller Utekväll med polarna? - Utekväll med polarna.
Balader eller Rock? - Rock
Cider eller Öl? - Cider
Edsbyn eller Vetlanda? - Vetlanda
Hund eller Katt? - Hund

Jag tackar Veronica för dem svaren.

Hur det blir med damlag kan jag tyvärr inte svara på, dock så har Hubba (Peter Carlssson, damlagets tränare) sagt att ett lag kommer JB/Wik att ha till vinter.
Nu när Edsbyns damer drog sig ur, så bör ju platsen aoutomatiskt gå till JB/Wik, eftersom att dem slutade på 2:a i kvalet.
Mer kommer att skrivas om detta så fort jag vet något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar