onsdag 15 juli 2009

Sveriges hetaste hörn skytt!!


Han är en Svergies bästa hörn skyttar, han har en given plats i Svenska landslaget och spelar med nummer 57 i Edsbyns IF. Jag spratar om Jocke Hedqvist. Jag har varit i kontakt med några spelar i Jönköping bandy för att ta reda på hur dem tycker och tänker inför den kommande säsongen, hur de tränar och håller igång. Men nu snäppar jag upp det yttligare. Jag har nämligen ställt några frågor till en av Sveriges bästa bandyspelare Jocke Hedqvist.

När började började du spela bandy?
- jag har väl växt upp med bandy har fäljt med farsan sen jag var liten. sedan har det bara rullat på....

Hur håller du igång under sommaren?
- sommaren då blir det mest löpning för min del då det är det viktigaste för just mig vi arbetar mer individuellt nu,, så det är bara nöta på jag gillar det inte men man måste verkligen....

Vad är det som gör dig till en bra bandyspelare?
- Jag har ett bra skott och har utvecklat min skridskoåkning enormt sen jag kom till edsbyn, även min speluppfattning, sedan spelar jag med stort hjärta....

Vad har du för tips till yngre bandyspelare som vill bli bättre?
- Man har alltid nånting man är bra på jag har haft skottet och det har jag tränat ännu mer på,, sen måste man ju träna på allt annat också ,men man ska se till att det man är bäst på blir ännu bättre..

Hur kommer det att gå för Edsbyn den kommande säsongen?
- Det kommer att bli något helt nytt för oss detta år då vi bytt en del drivande spelare men jag tycker att det ska bli otroligt inspirerande och bygga nått nytt, tror att bandyfolket kommer att få se en del yngre talanger utvecklas i byn i år. Jag tror också att vi kommer vara med uppe i toppen fast den har blivit lite bredare nu men det ökar bara intresset för bandyn och det är underbart.

Jag tackar Jocke jätte mycket för att han tog sig tid och svara på mina frågor. Jo tack, alla vet att denna kille har ett kanon skott, jag håller tummarna för att han "nätar" ordentligt den kommande säsongen. Jag tror att vi kommer att få se lite mer av Jocke den kommande säsongen, nu får han verkligen tillfället att visa upp sig när Edsbyn har en helt annan trupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar